Katolikus papok vezető szerepre való felkészítése és kísérése tréninggel és coachinggal

2021.07.30

Részlet a befejező összefoglalásból:

A dolgozatom során abból az előfeltevésből indultam ki, hogy a szereptámogatás része a megfelelő felkészítés és a kísérés. Amint írtam, magam is régóta eme feltevés alapján működöm. Az elmúlt évek támogató szerepeiben tanárként, felnőttképzőként igyekeztem mindig a "státus"-nak megfelelő módon képezni az embereket, sokszor nagy csoportokban is. A tudásátadásban a használható ismeretek jó összeállítása és fogyasztható formában történő elmondása, ellenőrző számonkérése volt a fókuszomban. A szupervizor-coach tanulmányaim nyitották rá jobban a szememet arra, hogy a felsőoktatási rendszerben alkalmazott vizsga olyan visszajelzés, ami megmutatja, hogy az illető jól értette-e meg, és jól fogja-e azt, amit egy szerepre készülve tudnia kell. A coaching ezen túlmenően, kísérő módon ad visszajelzést arra, hogy a megszerzett tudás alapján hogyan formálja meg egy ügyfél az új szerepét, illetve mennyire sikerül elmélyülnie a meglévőben.